دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی و پروژه کاراموزی کار ورزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی و پروژه کاراموزی کار ورزی

گزارش کارآموزی در کارخانه شیشه

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود گزارش کاراموزی کارخانه شیشه

انسان از آغاز آفرینش، به منظور استمرار حیات، به کار و کوشش مجبور بوده و در این راه سختی های بسیاری را متحمل شده است. امروزه به علت رشد روز افزون جمعیت به مصرف پیش از اندازه و بر پای صنایع بزرگ، استفاده از انواع ماشین آلات، تجهیزات، فرایندها، مواد شیمیایی و . . . امری گریز ناپذیر شده است صنعتی شدن تولید فراینده مخاطراتی گوناگون را برای نیروی کار به ارمغان آورده و موجب شده نیروی کار در معرض عوامل زیان آور بسیار قرار گیرد، عواملی که جز جدایی ناپذیر صنعت و تولید به شماری آیند و همواره تندرستی نیروی کار را تهدید می کنند. اگر این عوامل زیان آور از حد تحمل فیزلوژیک فزونی گیرند، می توانند موجب بروز آسیب های شغلی شوند و از فرآوری نیروی کار بکاهند. برای پیشگیری از بروز این گونه مشکلات و حفظ تندستی شاغلان، در هر شغل و پیشه ای که هستند بهداشت حرفه ای راهکاری کارآمد است. در بهداشت حرفه ای همه مسایل بهداشتی، پزشکی و ایمنی پیشه های گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و همواره تلاش بر این است که از تاثیر سوء عوامل آسیب زا، عوامل فیزیکی گرفته تا عوامل شیمیایی، زیست شناختی و ارگونومیک بر فرد جلوگیری شود در این رشته، کوشش ها به سوی پیشگیری از بیماریها و حوادث ناشی از کار جهت یافته اند زیرا باور بر این است که بیشتر بیماریهای شغلی اگر درمان شدنی نباشند، سخت درمان بوده و تا پایان زندگی گریبانگیر فرد خواهند بود، پس بایسته است پیش از آنکه فرد به این گونه بیماریها دچار شود، اقدام هایی جهت پیشگیری از بروز آنها صورت گیرد. از آن جایی که در نیروی کار هر کشور، به ویژه کشورهای در حال توسعه، بخشی پر اهمیت از سرمایه ملی دانسته شده و از پایه های توسعه اقتصادی و اجتماعی انگاشته می شود، از این رو حفاظت از تندرستی نیروی کار و بهسازی محیط کار از اهمیتی شایان توجه برخوردار است. بی گمان، اقتصادی شکوفا و صنعتی خودکفا بدون داشتن نیروی کار سالم و تندرست امکان پذبر نخواهد بود شیشه در اندازه و طرح های مختلف و با رنگ های متنوع، تقریباً در هر مکانی یافت می شود. شیشه در طبیعت بسیار کمیاب است اما در جاهایی که صخره های مذاب بسرعت سرد شده اند (آتشفشانها) شیشه یافت می شود، که این شیشه ها ناخالصند و آنچنان شفاف نیستند انسان های نخستین این سنگ ها را می شکستند و اشیا تیز و دراز از آن جدا می کردند و از آن برای ساختن چاقو، تبر و زیور آلات استفاده می کردند. شواهد حاکی از ان است که مصریان باستان از ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و یا حتی زودتر، از شیشه استفاده می کرده اند تفکیک های شیشه گری بتدریج از مصر باستان به کشورهای دیگر و در حدود قرن ششم میلادی به اغلب نواحی مدیترانه شرقی گسترش یافت تکنیک شیشه گری با اختراع لوری متحول گردید ( لوری لوله آهنی تو خالی است که طول آن حدود ۱۵۰-۱۰۰ سانتیمتر است و شامل دسته و دهانه ی باشد) که شیشه گر با این وسیله ی می تواند لقمه مذاب را که در رأس آن قرار گرفته، از طریق دمیدن در آن شکل دهد روش های اصلی شکل دهی شیشه ساده هستند، شیشه را می توان بصورت تخت قالب ریزی کرد و یا در قالبی شکل مورد نظر ریخت و با نیروی فشار شیشه را شکل داد به شرط آنکه بصورت مذاب باشد و سیالیت آن به حدی باشد که بتوان آن را با فشار به درون قالب راند.
خط تولید: عمده فعالیت ها در صنایع شیشه سازی توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می شود که در هر ساعت هزاران بطری و . . . در انواه مختلف تولید می کنند. در نگاه اول تولید بطری در عصر حاضر با زمان قدیم کاملاً متفاوت است. ولی در واقع چنین نیست و اصول کار در زمان های قدیم پی ریزی شده است. در ساده ترین فرم بطری سازی که بصورت یک فوتک انجام گرفت در یک طرف شیشه مذاب داغ و در طرف دیگر کارگری که مشغول دمیدن بود قرار داشت. تولید مدرن امروز همین روش را بکار می برد با این تفاوت که به جای کارگری که عمل دمیدن را انجام می دهد از کمپرسورهای هوای فشرده استفاده می شود و نقل و انتقال های خط تولید توسط ماشین های اتوماتیک انجام می شود روش دمیدن قدیمی هنوز کاملاً از بین نرفته است و از آن در تولید وسایل و ظروف بسیار گران قیمت به سبک های هنری استفاده می کنند.
در حال حاضر فرایند تولید بطری به صورت اتوماتیک از دو قسمت تشکیل شده است:
توده بی شکل از شیشه مذاب با حجم و اندازه مشخص آماده می شود. به این توده بی شکل در قالب مخصوص هوا دمیده می شود تا شکل نهایی خود را پیدا کند. بخش اول این فرایند که به عنوان فرایند مکشی نامیده می شود، عبارت است از آماده کردن توده بی شکل شیشه با مکش شیشه مذاب از کوره به داخل یک قالب کوچک، سپس این توده کوچک بی شکل به یک قالب بزرگتر منتقل می شود که در این قالب باید شکل نهایی خود را پیدا کند. گرچه این روش هنوز به طور محدودی در شیشه گری ها به کار برده می شود ولی در تولیدات عمده این عملی بوسیله دستگاهی به نام لقمه گیر (Gob feeder) انجام می پذیرد. با این روش که در این کارخانه وجود دارد یک تکه توزین شده و استاندارد از شیشه مذاب به نام لقمه (Gob) در داخل یک قالب چکانده می شود و در این قالب توسط دمش یا پرس به لقمه شکل داده می شود. لازم به ذکر است که لقمه های که با عمل پرس شکل می گیرند، به جای عمل دمش هوا، از نیروی فشار توسط دستگاه پرس استفاده می شود. این روش (پرس) در تولید ظروف با شکل های ساده نظیر؛ کاسه، بشقاب، لیوان و استکان بیشتر مورد استفاده است بررسی اختصاصی تر خط تولید: خط تولید با ورود مواد اولیه شروع و با خروج کامیون های حاوی محصولات خاتمه می یابد. کامیونها ابتدا پس از توزین توسط باسکول، مواد اولیه را که شامل سودا( کربنات سیم)، فلدسپات، سیلیس، سرباره (F.B.S)، سولفات سدیم، مخلوط بی رنگ گچ معمولی و آرسپنک می باشد را به قسمت شوت (shut) تخلیه می کنند، آنگاه توسط نوار نقاله به بونکرهای ذخیره مواد فرستاده می شوند. در بخش زیریین بونکرها، باسکولهای توزین تعبیه شده که پس از توزین مواد اولیه به میزان دلخواه و مناسب توسط نوار نقاله به مخلوط کن ها (Mixer) توسط نوار نقاله به بخش گرمخانه پخت هدایت می شوند. بعد از عمل پخت و تثبیت رنگ چاپ، کنترل نهایی توسط مسوولین بسته بندی صورت می گیرد و محصولات معیوب به عنوان ضایعات از خط تولید خارج می شوند و به بخش شیشه خرده می روند، در نهایت محصولات تولید شده توسط افراد بسته بندی می شوند و توسط لیفتراک به قسمت انبار محصول انتقال می یابند و از آنجا طبق قرارداد با شرکت های درخواست کننده به مناطق مورد نظر فرستاده می شوند نکته قابل توجه اینکه تقریباً هیچ ضایعاتی در پروسه تولید ندارد، چون ضایعات در قسمت های مختلف مجدداً به خط تولید برمی گردند.
قسمت های جنبی خط تولید:
کارگاه تولید گاز دی اکسید کربن: این قسمت که بطور کلی جدا از خط اصلی تولید عمل می کند بطور عمده به امر تولید گاز می پردازد.
کارگاه تراشکاری: کلیه عملیات تراشکاری، سوراخ کاری و سنگزنی مربوط به قطعه های دستگاه IS و پرس در این کارگاه انجام می پذیرد.
آزمایشگاه فیزیک: در این آزمایشگاه بیشتر بطری های شیشه ای و ظروف دیگر از لحاظ استحکام مکانیکی . حرارتی و تغییرات وزنی و تغییرات روی شکل بطری آزمایش می شوند. در این آزمایشگاه با استفاده از دستگاه های ترموشوک و پولاریمتری به ترتیب مقاومت شیشه در مقابل شوک حرارتی و مقدار تنش باقیمانده در شیشه اندازه گیری می شوند. همچنین در این آزمایشگاه مقاومت شیشه در برابر فشار و ضخامت شیشه اندازه گیری می شوند.
آزمایشگاه شیمی:
در این قسمت آزمایشات مختلفی انجام می شود که عبارتند از:
آزمایشات آنالیزی جهت تعیین درصد سیلیس، فلدسپات، آهن و . . .
اندازه گیری دانسیته شیشه اندازه گیری حباب داخل شیشه « حباب ریز seed» بررسی میزان سنگ و ناخالصی های دیگر در شیشه کنترل کمی و کیفی شیشه های رنگی و مواد بیرنگ کننده
دانه بندی مواد اولیه این آزمایشات با استفاده از دستگاه های مختلفی انجام می گیرد که دستگاه x-Raq اتمیزه کردن- Uv را شامل می شود بطور کلی در این در آزمایش فیزیکی و شیمیایی عیوبی که ممکن تست در شیشه بوجود آید مشخص می شود از جمله شکستگی بطری و مچاله شدن شیشه که در اثر بالا بردن دمای گرمخانه و یا دمای مذاب هنگام شکل گیری ایجاد می شود. پدیده کاول «حباب های درشت در وسط جدار بطری» که ناشی از پایین بودن سطح مذاب شیشه در کوره و یا وجود اجزا خارجی در کانال فیدر می باشد.
دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شیشه
کارآموزی کارخانه شیشه

فهرست مطالب

پیشگفتار. ۴

تاریخچه: ۸

خط تولید: ۹

بررسی اختصاصی تر خط تولید: ۱۱

قسمت های جنبی خط تولید: ۱۳

کارخانه گاز. ۱۶

ب) مایع. ۲۰

مقدمه. ۲۱

صوت و ماهیت آن: ۲۷

۲-افت دایم شنوایی: permanent Thershold Shift 34

ج) کالیبراسیون: ۳۹

د) تعیین ایستگاه های اندازه گیری.. ۴۰

حوزه خطر Danger Zone. 42

اندازه گیری به منظور آنالیز فرکانس: ۴۳

اندازه گیری به منظور تعیین میزان مواجهه کارگر. ۴۴

روش های عمومی کنترل فنی: ۴۷

نصب کاهش دهنده های صدا بر روی دستگاه: ۵۰

ب) کنترل صدا در مسیر انتشار صوت: ۵۱

پیشنهاد ۶۳

سایر پیشنهادات: ۶۴

دزیمتری.. ۶۴

دلایل عمده پدید آمدن دزیمتری: ۶۴

اهداف استفاده از دزیمتر. ۶۵

تفسیر نتایج دزیمتری.. ۷۴

ادیومتری (شنوایی سنجی) ۷۶

ارزیابی میزان شنوایی. ۷۸

روش طبقه بندی کاهش شنوایی: ۸۷

روشنایی. ۹۰

نور و ماهیت آن. ۱۰۰

تعاریف و کمیت های اصلی روشنایی. ۱۰۱

۴-شدت روشنایی (Illuminance) 102

استانداردهای متداول روشنایی محیط کار. ۱۰۳

روش های اندازه گیری روشنایی. ۱۰۴

پرتوهای غیر یونساز. ۱۱۳

پرتوهای فرابنفش.. ۱۱۳

منابع پرتو فرابنفش.. ۱۱۴

حفاظت در برابر پرتو فرابنفش.. ۱۱۵

پرتوهای مادون قرمز. ۱۱۷

هدف اندازه گیری: ۱۲۲

کالیبراسیون: ۱۲۳

مروری بر پژوهش های گذشته. ۱۲۵

کمیت های اندازه گیری شرایط جوی.. ۱۲۶

شاخص بوتسبال Botsball temperature(BT) 141

مقایسه شاخص های استرس حرارتی با یکدیگر. ۱۴۵

روش اندازه گیری: ۱۴۸

مقادیر مجاز شاخص ها: ۱۴۹

ارزیابی نتایج اندازه گیری شرایط جوی در شرکت شوگا: ۱۵۱

عوامل شیمیایی. ۱۵۸

سیلیس ۱۶۴

علایم بالینی سیلکیوزیس.. ۱۶۵

حساسیت فردی.. ۱۶۸

کربنات سدیم ۱۶۹

ارسینک (اکسید ارسینک) ۱۷۱

اکسید آهن ۱۷۴

کروم ۱۷۷

لوله های گازیاب.. ۱۸۶

طرز مصرف لوله های گازیاب.. ۱۸۷

دقت لوله های گازیاب.. ۱۸۸

تاثیر عوامل محیطی بر لوله های گازیاب.. ۱۹۰

قوانین مربوطه. ۱۹۲

اسپیرومترواسپیرومتری.. ۱۹۳

ب) تهویه موضعی. ۲۰۲

موارد قانونی حمایت کننده از ارگونومی. ۲۰۶

جنبه های قانونی. ۲۱۳

هزینه های ایمنی. ۲۱۶

ثابت کردن سیستم کنترل. ۲۱۸

آگهی و نوشته ها ۲۲۹

آموزش ایمنی. ۲۳۱

آموزش ایمنی به کمک تبلیغات.. ۲۳۷

اعلانات حفاظتی. ۲۳۸

فیلم های حفاظتی. ۲۳۹

مزایای سیستم ۵s. 246

استاندارد ISO 14001. 247

امینی ساختمان. ۲۵۰

ایمنی کف ، سقف و دیوارها در شوگا :‌ ۲۵۵

محوطه کارخانه صحن کارگاه :‌ ۲۶۱

ایمنی انبار. ۲۶۲

نقش انبار در صنعت.. ۲۶۲

پالت چوبی. ۲۶۷

مزایای پالت های فلزی: ۲۷۲

حمل و نقل در انبارها ۲۷۴

نقاله. ۲۷۶

ایمنی برق. ۲۸۷

حفاظت در برابر جریان الکتریکی. ۲۹۱

طرح سیستم ارت در شرکت شوگا: ۲۹۷

بررسی سیستم ارتینگ در کارخانه شوگا ۲۹۹

شدت میدان الکتریکی. ۳۰۶

میدان های مغناطیسی پایا ۳۱۷

«چک لیست ایمنی حریق». ۳۲۱

ایمنی فردی.. ۳۲۶

لباس کار. ۳۲۸

وسایل حفاظتی جهاز تنفسی. ۳۳۰

کاسک (کلاهخورد) ۳۳۳

بررسی در شرکت شوگا ۳۳۵

حفاظت از چشم ۳۳۵

وسایل حفاظتی دست ها و بازوها ۳۳۹

گوشی های حفاظتی

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه شیشه

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شیشه خرید گزارش کارآموزی کارخانه شیشه کارآموزی کارخانه شیشه دانلود کارآموزی کارخانه شیشه خرید کارآموزی کارخانه شیشه سازی کارورزی شیشه کاراموزی شیشه دانلود کارورزی شیشه و گاز کارآموزی شرکت شیشه سازی آزمایشگاه شیشه گری کارخانه شیشه سازی


دانلود گزارش کارآموزی در مترو

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود گزارش کاراموزی قسمت های مختلف خطوط درحال کار مترو تهران

امروزه صنعت حمل و نقل ریلی به علت مقرون به صرفه بودن و آلایندگی کمتر محیط زیست به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای جابجایی و انتقال بار و مسافر در دنیا به شمار می رود. در این میان علی رغم پیشرفت فنی و تکنولوژیکی و به وجود آمدن خطوط مغناطیسی ، خطوط ریلی به خاطر اقتصادی و سهل الوصول بودن و همچنین قابلیت اجرای آسان نسبت به انواع دیگر همواره مد نظر قرار گرفته است.از دیگر دلایل گرایش به این سیستم ایمنی بالای بار و مسافر می باشد پیش از اینکه یک فضای زیر زمینی در دل سنگ ایجاد گردد در هر نقطه از این مقطع به حالت بکر و دست نخورده در حال تعادل می‌باشد . هنگامی که یک فضای زیر زمینی مانند یک تونل در داخل توده ی سنگ حفر می‌شود لایه توده سنگهای همجوار آن تونل دیگر به حالت اولیه نخواهد بود زیرا :
۱- سنگهای سقف تونل تکیه گاه زیرین خود را از دست داده‌اند .
۲- سنگهای تحتانی (‌کف تونل ) دیگر تحت بار داده از بالا قرار نخواهند داشت و بنابراین در سنگهای محیطی تمایل به تغییر شکل به سمت داخل پیدا خواهد شد و زمان ریزش سنگها یعنی زمان ایستایی به خواص سنگ و شرایط محلی دارد .
نگهداری عبارت از عملی است که رفتار توده ی سنگ را در انتقال از یک حالت تعادلی به حالت تعادلی دیگر مورد مطالعه قرار می‌دهد . این علم زمینه لازم برای طراحی اقتصادی و ایمنی سیستم نگهداری به منظور جلوگیری از ریزش یا گسیختگی سقف کف و یا دیواره‌های جانبی را فراهم می آورد . ساده‌ترین راه برای حفظ تعادل اولیه ساختمان عبارت است از قرار دادن یک وسیله‌ی نگهداری محکم بلافاصله بعد از حفاری به نحوی که امکان هر گونه تغییر شکل از سنگهای جانبی سلب گردد از سوی دیگر می‌توان وسایل نگهداری قابل انعطاف که در برابر تغییر شکل سنگهای جانبی مقاومت نشان نداده ‌و امکان جابجایی را به طور مداوم فراهم می‌کنند به کار گرفت ما بین این دو حد انواع بیشماری از سیستم‌های نگهداری وجود دارد که هر کدام یک حالت جدید تعادلی برای سیستم ایجاد می‌کند . بنابراین مسئله سیستم نگهداری عبارت خواهد بود از :”تعیین بهترین روش سیستم نگهداری از نظر ایمنی و اقتصادی”
شرایط زمین از نظر زمین شناسان روابط عملی و اجرایی تونل روش ساخت و نوع پوشش تونل را تعیین می‌کند . طراحی باید مطمئن‌ترین و ایمنی‌ترین پوشش تونل با هزینه کمتر برای نگهداری و بیشترین دوام را انتخاب کند در این مجموعه سعی شده است تا با قسمتهای مختلف خطوط در حال کار مترو که در آینده‌ای نزدیک به پایان می‌رسد آشنا شویم در این دوره سعی بر آن بوده است تا در کنار آشنایی با فعالیتهای بخش پشتیبانی و نگهداری خطوط مترو، با توجه به اهمیت جلوگیری از کاهش ضریب ایمنی مجموعه خطوط پر سرعت و پرتردد به بررسی روشهای علمی و عملی جهت کنترل عوامل تخریبی در روسازی پرداخته شود
کارآموزی قسمتهای مختلف خطوط در حال کار مترو در تهران
دانلود گزارش کارآموزی قسمت های مختلف خطوط درحال کار مترو

فهرست مطالب

فصل اول: آشنایی با مکان کارآموزی ۷

۱-۱ جغرافیا ۹

۱-۱-۲: مکان شهر تهران ۱۰

۱-۱-۳: تهران و آب و هوای آن : ۱۰

۱-۱-۴: توپوگرافی پهنه‌ی تهران : ۱۱

۱-۱-۵: جریان اقلیمی در فضای تهران ۱۳

۱-۱-۶ : مناطق مسکونی ۱۴

۱-۱-۷ : راههای ارتباطی ۱۵

۱-۱-۸: صنعت ۱۵

۱-۱-۹ : کشاورزی ۱۵

۱-۱-۱۰: رودخانه‌ها ۱۶

۱-۲) زمین شناسی : ۱۶

۱-۲-۱: موقعیت زمین شناسی تهران ۱۶

۱-۲-۲: موقعیت تکتونیکی تهران ۱۷

۱-۲-۳: زمین شناسی گستره‌ی تهران ۱۸

الف )‌سازند آبرفتی هزار دره ۱۸

ب) سازند آبرفتی ناهمگن شمال تهران ۲۰

ج) سازند آبرفتی تهران ۲۱

۱-۳- دلایل ساخت مترو ۲۲

۱-۴) تاریخچه‌ی احداث مترو درجهان ۲۳

۱-۵) تاریخچه متروی تهران ۲۴

۱-۶) تفاوت‌های مترو ی تهران با متروی کرج ۲۷

۱-۷) کلیاتی در مورد متروی تهران ۲۸

۱-۸) تاسیسات مکان کارآموزی ۲۹

فصل دوم: ارزیابی بخش‌های مرتبط با رشته‌ی علمی کارآموزی ۳۰

۲-۱)ایمنی ۳۱

اقدامات پیشگیرانه ۳۱

۲-۲) تهویه ۳۲

۲-۳) سیستم نگهداری : ۳۳

۲-۴) روشهای حفاری تونل‌؛ ۳۴

۲-۵) آبکشی ۳۵

۲-۶) سیستم روشنایی ؛ ۳۶

۲-۷) هوای فشرده ۳۷

۲-۸) ژئوتکنیک ۳۷

۲-۸-۱: بررسی‌های زمین شناسی ۳۷

۲-۸-۲: بررسی های ژئوتکنیکی : ۳۸

۲-۸-۳:بررسی‌های نقشه برداری ۳۹

۲-۹ روشهای حفاری تونل توسط TBM 43

۲-۹-۱: مفاهیم اساسی در خصوص ماشین حفاری TBM و ماشین پشتیبان SM: 43

۲-۹-۲: انواع ماشین‌های سپردار : ۴۷

۲-۹-۳: محیط پیرامون پروژه : ۴۹

۲-۹-۴ کارکرد TBM و طبقه بندی توده سنگ ؛ ۵۱

۲-۹-۵) استفاده از ماشین حفار شیلد ؛‌ ۵۲

۲-۹-۶ ) استفاده از روش اتریشی : ۵۲

۲-۹-۷) ماشین حفار Zokor 53

۲-۱۰ مدیریت پشتیبانی و نگهداری خطوط ۵۶

۲-۱۰-۱) مدیریت پشتیبانی و نگهداری خطوط ۵۷

مدیریت پشتیبانی و نگهداری خطوط ۵۸

مدیریت پشتیبانی و نگهداری خطوط ۶۰

۲-۱۰-۳)آشنایی با نحوه و روند برآورد میزان هزینه تعمیر و نگهداری خطوط ریلی (متروی تهران) ۶۴

ضرایب پیمان: ۶۵

دستگاه نظارت : ۶۶

۲-۱۰- ۴) خدمات تعمیر ونگهداری شبکه خطوط و سوزن ها : ۶۷

تعهدات پیمانکار ۶۸

شرح خدمات فنی پیمانکار ۶۸

بخشی از تعهدات کارفرما ۶۹

شرح خدمات دستگاه نظارت ۶۹

خدمات بازرسی فنی خطوط و سوزن ۷۰

خدمات تعمیرات و نگهداری شبکه خطوط و سوزن ۷۰

برنامه بازرسی خطوط ۷۸

برنامه بازرسی نقاط تلاقی ۷۹

روغن کاری سوزن ها ۸۱

نقاط تلاقی خطوط – گزارش بازرسی ۸۱

۲-۱۰-۶) نمونه ای ازنمودار فعالیت چندگانه(MAC) 83

انواع روش های حفاری تونل متروی تهران : ۹۰

موقعیت گریس پمپهای داخل تونل : ۹۰

۲- ۱۱ معرفی ماشین آلات وتعمیرونگهداری خطوط ریلی ۹۱

دستگاه اندازه گیر خط ۹۳

۲-۱۱-۲) دستگاه اندازه گیر خط مدل EM 50 94

۲-۱۱-۳) ماشین زیرکوب مدل ۰۸ – ۱۶ SPLIT HEAD 102

۲-۱۱-۴) ماشین رگلاتور بالاست مدل PBR 400U – RS 110

۲-۱۲) بررسی انواع روشهای عملی جهت جلوگیری از سایش در قوس های تنگ ۱۱۵

فصل سوم آزمون ‌آموخته‌ها ،‌نتایج و منابع ۱۱۸

۳-۱) آزمون آموخته‌ها : ۱۱۹

۳-۲) نتیجه گیری و پیشنهادات : ۱۲۰

فهرست منابع: ۱۲۲

شکل ماشین آلات ۱۲۳

دانلود گزارش کارآموزی در مترو

گزارش کارآموزی مترو تهران دانلود گزارش کارآموزی مترو خرید گزارش کارآموزی مترو گزارش کارورزی مترو دانلود گزارش کارورزی مترو خرید گزارش کارورزی مترو کار ورزی مترو دانلود کار آموزی در مترو تهران خرید گزارش کارآموزی خطوط مترو در تهران پروژه مترو دانلود پروژه های دانشجویی و گزارش های کارآموزی دانلود بهترین کاملترین گزارش کار آموزی خط مترو تونل مترو

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت هواپیمایی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود گزارش کاراموزی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران

پروژه مالی حسابداری انبارهای فنی هواپیمایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران « هما » در پنجم اسفند ماه سال ۱۳۴۰ هجری شمسی به منظور حمل و نقل مسافر و بار و مرسولات پستی در داخل وخارج کشور و انجام امور مربوط به هواپیمایی بازرگانی تاسیس گردید . این شرکت دارای قانون تاسیس و اساسنامه مستقل است که شمول قانون بر آن مستلزم ذکر نام است سهام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران متعلق به دولت با نام و غیر قابل انتقال می‌باشد . در آخرین ساختار که در سالهای بعد از انقلاب اسلامی برای هما تصویب شد مجمع عمومی هما متشکل از وزیر راه و ترابری / وزیر اقتصاد ودارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه مشخص گردید که در راس مجمع عمومی وزیر راه و ترابری قرار دارد . در کلیه کشورهای جهان بهره‌برداری هوائی بازرگانی توسط موسسات حمل و نقل هوائی انجام می‌گیرد . شرکتهای هواپیمایی به منظور ایجاد هماهنگی‌های نزدیک با یکدیگر در سال ۱۹۱۹ میلادی انجمن یاتا را در شهر لاهه هلند تشکیل دادند . اعضاء ایکائو دولتها هستند . در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قسمتهای خرید / دریافت / انبار / از قسمتهای حیاتی شرکت محسوب می‌شوند که اینجانب در طرح ارائه شده اقدامات واحد حسابداری انبارهای فنی و فعالیت انبارهای فنی را شرح داده‌ام درخواست اقلام انباری اقلام تعمیری دسترسی سریع به قطعات فنی از جمله مهمترین نیازهای قسمت مهندسی و تعمیرات در آماده نگاهداشتن و تعمیر ناوگان‌ « هما » می‌باشد برای انجام این مهم قسمت پشتیبانی کننده (‌تدارکات ) با توجه به برنامه‌ریزی‌های قسمت مهندسی و تعمیرات اقدام به خرید و نگاهداری قطعات مورد نیاز می‌نماید عمر مفید قسمتی از این قطعات با درخواست از انبار و نصب بر روی قطعه بزرگتر و یا هواپیما آغاز و پس از باز شدن قطعه از روی قطعه‌ مادر و یا هواپیما (‌بعلت آسیب‌دیدگی و از کار افتادگی ) خاتمه می‌یابد . در هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران از این قطعات بعنوان قطعات مصرفی یاد شده و پس از صدور از انبار ارزش متوسط قطعه خارج شده از ارزش دارائیهای انبار کسر و به حساب هزینه تعمیرات منظور می‌گردد قطعات مصرفی از نقطه نظر سیستم پشتیبانی « هما‌» دارای شماره سریال خاص برای هر قطعه نمی‌باشند و اگر چه کمپانی سازنده اقدام به ثبت شماره سریال بر روی هر قطعه نماید ، این شماره سریال ملاک شناسائی و وجه افتراق بین قطعات نظیر نمی‌باشد . عامل شناسائی این قطعات در هنگام سفارش خرید شماره فنی کارخانه سازنده هواپیما و یا شماره‌های فنی ارائه شده از سوی سازندگان اصلی قطعات و یا تولید کنندگانی که مجوز ساخت قطعه را از سازندگان اصلی دریافت نموده‌اند می باشد در سیستم پشتیبانی « هما » ملاک شناسائی قطعات مصرفی شماره فنی قطعه بهمراه شماره فنی داخلی می‌باشد و کارتهای کنترل موجودی در مقابل شماره‌های فنی داخلی کلیه شماره‌های فنی قطعات جایگزین را که در انبارهای « هما » وجود دارند معرفی می‌نماید .
دانلود گزارش کارآموزی هواپیمای ایران فعالیت و حسابداری انبارها

فهرست مطالب

مقدمه ۱

درخواست اقلام انباری اقلام تعمیری ۲

مراحل تحویل و تحول قطعه تعمیری ۶

عملیات انبار قطعات تعمیری در ارسال قطعه ۸

عملیات واحد برنامه‌ریزی کارگاه‌ها ۱۰

اقدامات انبار قطعات تعمیری در زمان دریافت قطعه تعمیر شده ۱۱

بازگشت قطعات تعمیر نشده به انبار ۱۲

اقدامات واحدها در رابطه با ارسال قطعات تعمیری به خارج ۱۲

دریافت قطعه از تعمیر ۱۶

اقدامات پس از تحویل قطعه به انبار ۲۱

پیدایش قطعه مفقودی ۲۲

نحوه درخواست اقلام مصرفی از انبار ۲۴

نحوه تحویل اقلام مصرفی از انبار۲۵

سفارش اقلام انباری و خارج کردن اقلام مصرف شده از حسابهای دارائی‌ هما ۲۶

چگونگی تامین قطعات مورد نیاز قسمت مهندسی و تعمیرات که در انبار موجود نمی‌باشد ۲۸

دستور‌العمل استفاده از فرم scrap memo33

شرح فرم scrap38

شرح نمودار گردش فرم scrap memo41

اقدامات واحد قطعات تعمیری در رابطه با تعمیری‌ کلی هواپیما ۴۲

اشکالات در ارسال قطعات و اقدامات انبار تعمیری ۴۳

خروج قطعه از انبار برای فروش و یا امانت ۴۶

ارسال قطعات مصرفی برای تعمیر ۴۸

فعالیت واحد امور ایستگاه‌ها ۵۰

اقدامات واحد پیگیری قطعات تحت تعمیر ۵۴

اقدامات واحد حسابداری انبارها ۵۶

منابع و ماخذ

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت هواپیمایی

دانلود گزارش کارآموزی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران دانلود گزارش کارآموزی هواپیما گزارش کارورزی هواپیمایی گزارش کارآموزی هواپیما گزارش کارآموزی هواپیما فعالیت ها و حسابهای انبارها کارورزی هواپیما کاراموزی هواپیما گزارش کارآموزی در شرکت هواپیمای پروژه مالی حسابداری انبارهای فنی هواپیمایی جمهوری حسابداری صنعتی فرودگاه تست قطعات هواپیما

گزارش کارآموزی کار با سیستم عامل unix در بانک صادارت

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود گزارش کاراموزی کار با سیستم عامل unix در بانک صادرات

بخش اول : آشنایی با سیستم عامل UNIX ، UNIX نام سیستم عاملی است که اولین بار توسط یک گروه تحقیقاتی در آزمایشگاههای Bell متعلق به شرکت AT&T طراحی و ایجاد گردید.این سیستم عامل ابتدا بر روی چندین مینی کامپیوتر ساخت شرکت DEC نصب شده و بتدریج با توسعه آن بر روی دیگر کامپیوترها عرضه و ارائه گردید چگونگی تولد و رشد سیستم عامل unix با دیگر سیستم های عامل متفاوت است.ورود این سیستم عامل به دنیای تکنولوژی از سمت دنیای تجارت نبوده و این خود دلیلی است برای همه گیر شدنش. این سیستم عامل که توسط کن تامپسون در سال ١٩۶۹طراحی شد، گروههای برنامه نویسان را در توسعه برنامه ها حمایت می کرد و در جهت ساده تر کردن نحوه ارتباط (dialogue) بین انسان و ماشین می کوشید. البته این سیسنم عامل یکباره نوشته نشد، بلکه در پاسخ به نیازهای برنامه نویسی در پروژه های خاص بتدریج تکامل یافت و تا به امروز نیز به این سیر تکاملی ادامه داده است. در این بخش خلاصه ای از این سیر تکاملی را می بینیم
۱۹۶۹در آزمایشگاه AT&T کن تامپسون بخاطر مسائل کامپیوتر ها و منابعی که در دست داشت. پروژه Multics را متوقف کرد و کار روی ماشین PDP-7 را شروع کرد و برای این ماشین یک فایل سیستم، یک مفسر فرمان و چند برنامه مفید دیگر طراحی نمود.
۱۹۶۹کن تامپسون و دنیس ریچی زبان B را طراحی کرده و unix را به این زبان دوباره نویسی کردند. و روی ماشین PDP-11 آزمایش نمودند.
۱۹۷۳دنیس ریچی زبان B را دوباره نویسی کرده و آن را زبان C نامید و unix را دوباره به این زبان نوشت.
۱۹۷۵نسخه ۶از unix بعنوان اولین نسخه قابل ارائه در دسترس عموم قرار گرفت.
۱۹۷۸نسخه هفتم unix نوشته شد.
۱۹۸۰در دانشگاه برکلی کالیفورنیا فعالیت زیادی روی unix انجام و برنامه های مفید فراوانی برای این سیستم عامل تهیه شد. بخصوص نرم افزار مربوط به شبکه در این دانشگاه نوشته شد. نسخه هایی از unix که در این دانشگاه نوشته شدند، نام BSD گرفتند. از جمله امکانات این نسخه، termcap,csh,vi را می توان نام برد.
۱۹۸۱اتحادیه جهانی /user/group تشکیل و کمپانی SCO با همکاری شرکت مایکروسافت نسخه xenix را تولید کرد.
۱۹۸۲سیستم سوم از نسخه unix نوشته شد (کندترین نسخه unix)
۱٩۸۳ سیستم ۵(system 5) نوشته شد که ۳۰درصد از نسخه قبلی سریعتر است.
١٩۸۵سیستم ۵٫۲ نوشته شد. (System 5 Relase 2)
۱۹۸۶سیستم ۵٫۳ نوشته شد. (S5R3)
۱۹۸۷سیستم ۵٫۴ نوشته شد. (S5R4)
کارآموزی کار با سیستم عامل Unix در بانک صادرات دایره کامپیوتر

فهرست مطالب

بخش اول : آشنایی با سیستم عامل unix

تاریخچه ۸

آشنایی با سیستم عامل ۱۱

ویژگی های سیستم عامل unix ۱۲

ساختار سیستم عامل unix ۱۳

۱- kernel ۱۳

تخصیص حافظه های اصلی و فرعی ۱۴

کنترل دستیابی به دستگاههای جانبی ۱۵

۲- فایل سیستم ۱۶

a- boot block ۱۶

b- super block ۱۶

c- ilist ۱۷

d- data ۱۸

۳- shell ١۹

۴- command ١۹

دریافت دستورها در unix ۲۰

– شروع و پایان کاربرد ۲۰

– حساس به بزرگی و کوچکی حروف ۲۱

– آرگومان ها و سوییچ های دستورات ۲۱

– قواعد نامگذاری فایل ها ۲۲

– فرایند پیش زمینه ۲۲

– سطوح دسترسی و علائم آن ۲۲

– شناخت گروهها و کاربران ۲۳

– تغییر گروه فایل ۲۴

– تغییر صاحب فایل ۲۴

– تغییر علائم دسترسی فایل۲۴

۱- شیوه کاراکتری ۲۴

۲- شیوه عددی ۲۵

– چند علامت در تعیین محل فایل و دایرکتوری۲۶

– صفحات راهنمای unix ۲۶

– تغییر رمز عبور ۲۷

– دستور cd ۲۷

– دستور ls ۲۷

– دستور cp ۲۸

– دستور mv ۲۸

– دستور rm ۲۹

– دستورات more,less ۲۹

– دستور cat ۳۰

– دستور grep ۳۰

– دستور pwd ۳۱

– دستورات finger,chfn ۳۱

– دستورات who,rwho ۳۱

– دستور clear ۳۱

– دستور du ۳۲

– دستور find ۳۲

– دستور ln ۳۲

– دستور date ۳۳

– دستور df ۳۳

– دستورات lpr,lpq,lprm ۳۳

– دستور ps ۳۴

– دستور rlogin ۳۴

– دستور alias ۳۴

– دستور tar ۳۵

– دستورات compress,uncompress ۳۶

بخش دوم : کاربرد unix در دایره کامپیوتر بانک صادرات

وظایف سازمانی دایره کامپیوتر ۳۷

بررسی مشکلات دستگاههای خودپرداز (ATM) ۴۰

جمع کردن اطلاعات روزانه، کلی، هفتگی، ماهانه، فوی والانت ها و ۲/۶۷ شعب ۴۲

ارسال برنامه های جدید به شعب با استفاده از cd ۴۳

کار با فلاپی ۴۵

تست فایل مفقودی ۴۶

عملیات call center ۴۷

ایران چک ۴۸

کلید رمز۴۸

اصلاح اشتباهات

دانلود گزارش کارآموزی کار با سیستم عامل unix در بانک صادارت

گزارش کارآموزی کار با سیستم عامل unix در بانک صادرات دانلود گزارش کارآموزی کار با unix در بانک صادرات گزارش کارآموزی کار با یونیکس در بانک صادرات خرید گزارش کارآموزی کار با unix در بانک صادرات گزارش کاراموزی کار در بانک کارورزی بانک صادرات کارآموزی بانک رشته کامپیوتر

گزارش کارآموزی در کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

دانلود گزارش کاراموزی کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی

قالب های متداول برای تولید شمش فولاد قالب ها معمولا از چدن وشرایط خاص از فولاد انتخاب می شوند. عمر متوسط هر قالب معمولا ۶۰-۱۰۰ ذوب است و بدلیل شرایط خوردگی و فرسودگی های حاصل از کار بسرعت معیوب می گردند عوامل مؤثر در کاهش عمر قالب ها به اختصار عبارتند از :
الف . صدمات مکانیکی در جریان حمل ونقل قالب و تخلیه ی شمش
ب . گسترش ترک های مویی سطحی قالب در اثر انبساط وانقباض مداوم قالب و نفوذ گازها در داخل ترک ها
ج . اکسایش سطحی قالب وسوختگی آن
د . فرسودگی در اثر اصطکاک مداوم
ر . خوردگی در جریان بار ریزی وانجماد
مشخصات فوق و ضعف تدریجی قالب در مقابل تغییرات مکانیکی یا متالورژیکی باعث تضعیف مشخصات و صافی سطح قالب و در نتیجه سطوح شمش خواهد شد که افزایش هزینه ی تمام شده تولید را در برخواهد داشت قالب از چدن خاکستر با ساختار فریت پرلیت ومقادیر اندکی از گرافیت ورقه ای ساخته می شود و حتی الامکان از حضور سمانتیت آزاد در ساختار آن جلوگیری بعمل می آید درصد فازفریت درساختارچدن حدود ۱۰-۶۰ درصدتوصیه شده که به نسبت اندازه قالب برای قالب های کوچک در حدود مینیمم و برای قالب های بسیار بزرگ در حدود ماکزیمم مقدار فاز فریت انتخاب می شود بنابر عقیده‌ی (Bilnov)بیلنف ترکیب شیمیایی آلیاژ قالب در حدود ترکیب زیر مناسب است :
کربن ۳/۳ -۴ درصد ، سیلیسیم ۱-۲/۲ درصد ، منگنز ۸/۰ -۱ درصد ، فسفر ۱/۰-۲۵/۰ درصد ، گوگرد کمتر از ۱/۰ درصد و از اینرو محصولات کوره ی کوپل نسبت به محصولات انواع کوره های شعله ای وانعکاسی ترجیح دارد .
در عمل برای قالب های بزرگ وبا وزن بیش از ۱۰ تن ترکیب آلیاژی برابر ۶/۳-۹/۳ درصد کربن ، ۱-۵/۱ درصد سیلیسیم و۸/۰ -۱ درصد منگنز درنظر گرفته می شود و برای قالب های کوچک به وزن کمتر از ۵ تن فقط ترکیب سیلیسیم است که حداقل برابر ۵/۱ درصد منظور شده وبه نسبت کوچکی قالب تا ۲/۲ درصد نیز می رسد . چدن های آلیاژی که دارای مقادیری تیتانیم و وانادیم هستندویا چدن های محتوی ۴/۰-۸/۰ درصد نیکل باعث می شوند که قالب دوام وعمر متوسط بیشتری داشته باشد
۱-۱- اندود وپوشش قالب :
اندودکاری وپوشش قالب در کلیه ی فرایند های تکباری بعنوان عملی که می تواند دوام واستحکام قالب در مقابل عوامل مختلف سایش وفرسایش را توسعه دهد انجام می گیرد .قالب ها عموما تا حدود ۸۰-۹۰ درجه ی سانتیگراد پیشگرم می شوند وپوشش داخلی در لایه های نازک و متعددبرسطوح داخلی مالیده ویا پاشیده می شوند . در تکرار لایه ها باید دقت کرد تا لایه های زیرین کاملا خشک باشند

فهرست مطالب

فصل اول – قالب های متداول برای تولید شمش فولادی۱

۱-۱- اندود و پوشش قالب۲

۱-۲- طرح قالب۴

۱-۳- اصول طراحی قالب ۶

فصل دوم – قالب های افقی روباز ۸

۲-۱- جنس قالب ۹

۲-۲- طرح قالب ۱۱

فصل سوم- قالب های کاربردی ۱۲

فصل چهارم- عیوب ایجادی در این قالب ها ۱۳

فصل پنجم- منشاء عیوب و راه های مقابله۱۴

۵-۱- خوردگی ۱۴

۵-۱-۱- پوشش قالب ۱۴

۵-۱-۲- روش باریزی مناسب۲۵

۵-۱-۲-۱- باریزی از بالا ( مستقیم )۲۵

۵-۱-۲-۲- باریزی از پایین ( کف ریزی )۲۹

۵-۲- ترک۳۱

۵-۲-۱- منشاء ریز ترک و راه مقابله با آن۳۲

عنوانصفحه

۵-۲-۲- منشاء رشد ترک وراه مقابله با آن۳۳

۵-۲-۲-۱- جوانه زنی مذاب۳۴

فصل ششم – پیشنهادات وراهکارها۳۸

منا بع و مراجع۳۹

ضمائم

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی

کارآموزی کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی خرید گزارش کارآموزی کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی کارورزی قطعات فولادی کاراموزی قطعات فولادی کاراموزی کارخانه نورد کارآموزی تولید قطعات دانلود گزارش کارآموزی آماده رشته مهندسی مواد و متالوژی کارخانه نورد و تولید قطعات فولادی